Zalogowany jako: .   Wyloguj się

Sałatki dietetyczne

Zobacz artykuły na temat:warzywaowocemięso
Wiosna i lato to najlepszy czas na zajadanie się pysznymi sałatkami. Nie tylko ze względu na ich walory smakowe, ale również dietetyczne. Poznaj przepisy na pyszne sałatki dietetyczne!

Sałatki dietetyczne.

Różnego rodzaju sałatki od zawsze stanowiły doskonałą przekąskę w pracy, w szkole i w domu. Walory smakowe nie są jedyną ich zaletą. Odpowiednia kompozycja warzyw i owoców w sałatkach zwiększa ich walory odżywcze. Wiele z nich można polecić szczególnie osobom dbającym o linie. Poniżej znajdują się wybrane przepisy na sałatki z dodatkiem kurczaka i indyka oraz owocami.

Zobacz także: Jak najlepiej spalić zbędne kalorie?

Sałatka z kurczakiem, truskawkami i kaszą kuskus

Składniki na 6 porcji: 1 główka sałaty głowiastej, 1 pierś z kurczaka, 10 truskawek, 5 łyżek kaszy kuskus, 7 łyżek oliwy, przyprawy (sól, pieprz, 1 łyżka ziół prowansalskich, 5 listków świeżej bazylii, szczypta curry).

Pierś z kurczaka przyprawiamy solą, pieprzem, curry i grillujemy. Umyte truskawki kroimy na ćwiartki. Kuskus zalewamy gorącą wodą zostawiając 1 cm wody ponad kaszą i przykrywamy na 10 minut. Oliwę mieszamy z ziołami prowansalskimi. W wybranym naczyniu układamy sałatę i mięso z kurczaka, a następnie kaszę. Całość polewamy oliwą z ziołami. Na wierzch wykładamy truskawki i listki bazylii.

Sałatka owocowa

Składniki: 1 owoc kiwi, 1 mandarynka, ½ mango, sok z cytryny, 1 łyżeczka miodu, 4-5 łyżek płatków kukurydzianych. Owoce kroimy na niewielkie kawałki. Następnie układamy w miseczce, skrapiamy sokiem z cytryny i mieszamy z miodem. Całość posypujemy płatkami kukurydzianymi.

Zobacz także: Jak gotować mniej kaloryczne posiłki?

Sałatka z indyka z owocami 

Składniki na 4 porcje: 2 cykorie, 2 owoce kiwi, 1 mały ananas, 125 g truskawek, 125 ml chudego jogurtu, 2 łyżki zielonego ziarnistego pieprzu, 1 łyżka miodu, 1 łyżka posiekanego koperku, szczypta soli, pieprz, 2 sznycle z indyka (po 130g), 1 łyżeczka oleju roślinnego, 1 filiżanka mieszanych kiełków.
Usuwamy twardy środek cykorii, rozdzielamy listki i myjemy. Owoce kiwi kroimy w plastry, ananasa na drobne kawałki, a truskawki na ćwiartki.
Następnie sporządzamy sos, mieszając: jogurt, posiekany zielony pieprz, miód i koperek. Przyprawiamy sos do smaku solą. Mięso myjemy, osuszamy, posypujemy pieprzem i obsmażamy na rozgrzanym ogniu po 3 minuty z każdej strony.


Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Redakcja poleca

Chcesz skomentować artykuł? lub wypowiedz się jako gość:

Autor:
Komentarz:
Liczba komentarzy: 2
dodano: 11:16 2015-02-26 przez: ~danuska (78.9.*.*)
jestem po 50-i mam problem z odchudzeniem sie zazwyczaj glodna jestem w godz.wieczornych co zrobic bym mogla jesc potrawy lekkie i kaloryczne by dalej nie tyc****
dodano: 13:50 2011-07-01 przez: ~cleanka (31.63.*.*)
Salatki,owoce,warzywa,sa z cala pewnoscia bardzo zdrowe,ale czy mamy po nich dosyc energii?.Nie bardzo,ale co sie nie robi,aby byc szczuplym.
Zamów darmowy newsletter